Annuleren / opzeggen / wijzigen van contract

Een toelichting per onderdeel:
  • Bij ‘annuleren’ van een contract is de opvang nog niet aangevangen.
  • Bij ‘opzeggen’ van een contract vindt de opvang al wel plaats.
  • Bij ‘Wijzigen’ van een contract vindt de opvang al wel plaats.
  • Bij ‘Verschuiven’ van een startdatum van een contract is de opvang nog niet aangevangen.
Zie onderstaande uitleg per onderdeel.
Annuleren van een contract:
  • In geval van annulering van een contract binnen één maand, zullen wij de kosten van één maand opvang in rekening brengen.
  • In geval van annulering van een contract langer dan één maand, zullen wij annuleringkosten van € 100,- in rekening brengen.
Opzeggen van een contract:
  • Wij hanteren een opzegtermijn van één maand. Met als ingangsdatum de dag van opzegging. De reguliere opvangkosten voor deze maand zullen in rekening worden gebracht.
Wijzigen van een bestaand contract:
  • Wij hanteren een wijzigingstermijn van één maand. Met als ingangsdatum de dag van opzegging. De reguliere opvangkosten voor deze maand zullen in rekening worden gebracht.
Verschuiven van de startdatum: (mag éénmalig plaatsvinden)
  • Verschuiven binnen 1 maand: De ouder is van opvang verzekerd. Wij brengen € 100, – wijzigingskosten in rekening. *Verschuiven met meer dan 1 tot 3 maand(en): De ouder is van opvang verzekerd. Indien de ouder de helft van de opvangkosten van die maanden(en) voor zijn rekening neemt.
  • Verschuiven met meer dan 3 maanden: De opvang wordt geannuleerd. De opvang moet opnieuw aangevraagd worden. Er is geen garantie op een opvangplaats op de nieuw gewenste ingangsdatum. Het kind zal onderaan de wachtlijst worden geplaatst.
  • Is er sprake van een aantoonbare medische situatie? Dan kan er gekeken worden naar een verschuiving van de startdatum. Het besluit om een uitzondering te maken is geheel aan ‘bij Lotte’ voorbehouden. De opvang moet binnen drie maanden gestart zijn na de originele startdatum.